Norden rundt

Kunder fra hele Norden giver deres syn på forskellige spørgsmål. I dette nummer besvarer de et spørgsmål om, hvorfor de har outsourcet deres servicefunktioner.

Hvorfor har I outsourcet jeres servicefunktioner?

ManpowerGroup (Sverige)

Kent Nordvall, Head of Procurement, Real Estate and Security ManpowerGroupKent Nordvall, Head of Procurement, Real Estate and Security

I ManpowerGroup har vi valgt at outsource vores servicefunktioner, så vi kan fokusere på vores kunder, kandidater og ressourcekonsulenter. Vi outsourcer også for at få kontrol over vores omkostninger. Det er en myte, at man har bedre styr på omkostningerne, når servicefunktionerne er insourcet. Det forholder sig faktisk præcis modsat. Desuden kan vi nu stille krav til leverandøren om at levere et godt SLA-niveau, hvilket også er svært, når funktionerne ligger i eget regi. Det har erfaringen lært ManpowerGroup.

Det er en myte, at man har bedre styr på omkostningerne, når service-funktionerne er insourcet. Det forholder sig faktisk præcis modsat.

Kent Nordvall, Head of Procurement Real Estate and Security, ManpowerGroup

Dansk Politi (Danmark)

Bettina JensenBettina Jensen, Koncernservicechef, Rigspolitiet

Coor har stor erfaring inden for service management i store komplekse virksomheder og har vist, at de kan løse disse opgaver tilfredsstillende til en konkurrencedygtig pris. Derudover har vi fået en innovativ leverandør, der i lighed med flere af de øvrige markedsaktører øger deres andel af opgaver løst med egne medarbejdere. Med Coor har politiet fået en leverandør, som sikrer, at evt. underleverandører lever op til de høje krav, som politiet som offentlig instans stiller.

Kemira (Finland)

Ilkka PalsolaIlkka Palsola, Development Manager, Kemira

Vi vil koncentrere os om vores kerneforretning. Som en følge af mange medarbejderudskiftninger føles det som den bedste løsning at outsource vores servicefunktioner til en dygtig leverandør. Vi begyndte med at outsource servicefunktionerne rengøring og reception i 2008. Det vigtigste er, at en serviceleverandør kan holde sit serviceniveau, og at der er en god balance mellem kvalitet og pris. Da vi er meget tilfredse med den ydelse, som Coor leverer, fornyede vi sidste år kontrakten.

Arcus (Norge)

Dag SørensenDag Sørensen, Facility Manager, Arcus Gruppen

Øgede fleksibilitet, øget fokus på omkostninger og kontrol, samt konstant at finde flere besparelsesmuligheder, som vi ikke havde fundet og udført, hvis vi drev det i eget regi. Dette er grunden til, at Arcus Gruppen besluttede at outsource sine servicefunktioner.