Utzon

Coors fremtid og intelligente løsninger…

Markedet for outsourcede serviceydelser fik for alvor fat i Norden i 1990’erne. De første kunder var store internationale private virksomheder, som fik inspiration fra lande som USA og England, der var længere fremme inden for FM-området. Siden hen er det nordiske FM-marked vokset markant. Coors årlige omsætning er siden 2005 steget fra 2 til 6,4 mia. DKK, hvilket i gennemsnit er 16 procent om året. Til sammenligning med den årlige BNP-tilvækst er det flotte tal.

Men Coors ambitioner stopper ikke her. Med den nye koncernchef Mikael Stöhr ved roret, er der sat gang i et nyt strategiprojekt. Projektet vil tage udgangspunkt i spørgsmål som: Hvad har kunderne brug for? Hvilke markeder skal bearbejdes? Hvordan skal vores tilbud se ud? Osv…Du kan læse mere om Mikaels tanker med Coor i artiklen ”Godt på vej” her i Nova.

De andre artikler i dette nummer af Nova omhandler det, vi gør bedst hos Coor, nemlig brug af intelligente løsninger og forbedringer. Du kan f.eks. læse om, hvordan Coors nye hovedkontor i Stockholm vil blive indrettet med fokus på aktivitetsbaserede kontorløsninger. En meget spændende tankegang, som kan forenkle alles hverdag og ikke mindst reducere omkostninger betragteligt. Dernæst er der to andre artikler; den ene er et interview med én af vores dygtige danske køkkenchefer, som hver dag inspirerer sine medarbejdere med at tænke nyt inden for madlavningen. Og den anden artikel fortæller om, hvordan Coor har udviklet et vedligeholdelseskoncept "The Coor Maintenance Way", som bl.a. hjælper produktionsvirksomheder til at holde omkostninger nede ved brug af forebyggende vedligehold.

Et spændende Nova-nummer, som giver lidt inspiration og nytænkning på FM-fronten, her lige inden sommerferien.

God sommer!

Birkerød, juni 2013

Jørgen Utzon

Jörgen

Jørgen Utzon

Adm. direktør Danmark

+45 2363 7178

Jorgen.Utzon@coor.com