Utzon

Vi holder i længden

Hvad er det afgørende i en forhandling? Og hvad kræves der for, at du som kunde vælger at forlænge et eksisterende samarbejde med din nuværende leverandør? Kort sagt – hvad kræver det at skabe langsigtede og holdbare leverandørrelationer?

Jeg har været med til utallige forhandlinger, så jeg ved, at der ikke findes et enkelt svar på det spørgsmål. Ud fra mine erfaringer vil jeg mene at svaret kan være: At man i enhver indkøbsproces sidder tilbage med det bedste tilbud, som matcher ens krav og behov her og nu.

Det indebærer, at vi som leverandør er nødt til at forstå, hvad der er vigtigst for vores kunder i forbindelse med et indkøb, og at vi viser, hvordan vi kan opfylde de aktuelle behov. Prisen er naturligvis et vigtigt parameter i forbindelse med indkøb, men det er sjældent prisen, der er afgørende. For nogen er det vigtigt, at vi har etableret et godt system, gode processer og innovative løsninger. For andre er arbejdsmiljø og sikkerhed helt afgørende. En tredje sætter pris på, at vi har kvalificeret miljørådgivning, og en fjerde synes, at leverandørkontrol er essentielt.

Jørgen Utzon, Adm. direktør, Coor Service Management i Danmark

Der er forskel på fokusområderne, og som leverandør må vi aldrig stå stille. At vi er lydhøre og fleksible, og til stadighed forsøger at udvikle vores virksomhed og vores leverance er helt afgørende for, om vi får nye, og sågar kan beholde, vores opgaver og kunder. En stærk idékultur og en stærk innovationsmotor er centrale for vores fremgang.

I dette nummer af Nova kan du læse om vores nyeste innovation – Coor SmartMove. Vi giver også meget plads til bæredygtighed, og viser, hvordan vi som leverandør tager ansvar for vores virksomhed, og hvordan vi kan hjælpe dig som kunde. Velkommen til et bæredygtigt nummer af Nova. Og velkommen til en servicevirksomhed, der satser på langvarige og holdbare kunderelationer.

Jørgen Utzon,
Adm. direktør, Coor Service Management Danmark