Sprog / Websted

Languages

Change site

Ejendomsløsninger "Smart Buildings"

Kontakt os
Et kort med ejendomsløsningen Smart Buildings

En bygnings levetid strækker sig over flere årtier og århundreder. Det indebærer, at mere end 80 % af en bygnings totalomkostninger og miljøpåvirkning opstår efter, at bygningen er taget i brug, dvs. i forvaltningsfasen.

Det er også her en bygnings samlede værdi kan opnås, når og hvis bygningen udnyttes til sit fulde potentiale. For at dette skal være muligt, skal bygningen tilgodese potentielle og eksisterende brugeres behov og oplevelser i forhold til attraktivitet, produktivitet, effektivitet og bæredygtighed.

Hos Coor hjælper vi jer med, i og omkring jeres bygninger, at skabe oplevelser, som betyder, at jeres kunder og deres ansatte har lyst til at opholde sig der, har det godt og kan præstere i overensstemmelse med deres fulde potentiale. Dette samtidig med, at omkostningerne og miljøpåvirkningen minimeres over hele bygningens levetid. Som helhedsleverandør af Facility Management-tjenester hjælper vi jer med at optimere jeres bygning i hele dens levetid. Dette koncept kalder vi "Smart Buildings".

En smart bygning tager udgangspunkt i brugerne og deres behov

En "smart" bygning tilbyder ...

  • Et godt og sundt indeklima
  • En attraktiv brugeroplevelse
  • God tilgængelighed, funktionalitet og sikkerhed
  • Tillægstjenester, som øger værdien for medarbejderne, der opholder sig der

Et godt og sundt indeklima

Kvaliteten i indeklimaet har en stor indvirkning på både velbefindende og sundhed. Forskning viser, at et forbedret indeklima kan give en produktivitetsøgning på helt op til 8-11 % for de personer, der opholder sig i bygningen. Kontinuerlig måling og analyse og optimering af indeklimaet er derfor centralt i Coors udbud.

En attraktiv kundeoplevelse

Det kræver mere end bygningsdesign og tiltalende at skabe en attraktiv brugeroplevelse. Attraktive oplevelser skabes og styrkes i alt fra et velplejet udendørsmiljø til velfungerende rengøring og ikke mindst en venlig og imødekommende attitude hos servicepersonalet. Coors specialister inden for servicedesign kan hjælpe med at skræddersy en løsning, der passer til jeres behov, og vi kan også levere de fleste tjenester selv. 

God tilgængelighed, funktionalitet og sikkerhed

En smart bygning og dertilhørende tjenester er altid tilgængelige, når brugeren har behov for dem, samtidig med at sikkerheden garanteres, både ud fra et adgangs- og et arbejdsmiljømæssigt perspektiv. En "smart" bygning er driftssikker, funktionel og effektiv, både ud fra et teknisk og et logistisk perspektiv. Hos Coor hjælper vi jer med alt fra driftsmæssig til fysisk og teknisk sikkerhed. Vi tager også hånd om al ønsket logistik i bygningen, inklusive modtagelse og levering af post og tilberedning og servering af mad og drikkevarer. Med vores totalløsninger sikrer vi, at alt fungerer, som det skal, og at intet falder mellem to stole.

Tjenester, der øger værdien for brugerne

De fleste virksomheder og myndigheder slås i dag med begrænset arbejdskraft. Arbejdspladsen er derfor blevet et vigtigt værktøj til at tiltrække og fastholde personale. 

Ud over de tjenester, der er knyttet til fællesområder i bygningen, kan Coor også skræddersy tjenestepakker til jeres udlejningsgæster til levering i deres specifikke områder. Disse tjenestepakker kan enten skræddersyes til den enkelte udlejningsgæst eller inkluderes i en standardpakke i samarbejde med jer. Visse af disse tjenester skal måske indgå i lejeprisen, mens andre betales direkte af den respektive udlejningsgæst eller måske den ansatte. Disse pakker kan indeholder alt fra rengøring, mad og drikkevarer, kundeværter og conciergetjenester. 

En smart bygning er omkostningseffektiv og har en minimal miljøpåvirkning

En "smart" bygning sikrer ...

Omkostningseffektiv drift, vedligeholdelse og investeringer

  En smart bygning er omkostningseffektiv ud fra et helhedsperspektiv. Hos Coor sikrer vi en effektiv levering af samtlige tjenester, vi leverer. Vi udnytter synergier mellem tjenester og optimerer den enkelte bygnings drifts- og vedligeholdelsesplaner efter jeres behov, mål og forudsætninger. Altid med fokus på leveringskvalitet, bæredygtighed og kundetilfredshed. Ved hjælp af ny teknik går vi i dag mere og mere i retning af at arbejde proaktivt med både situationsbaseret og prognosebaseret vedligeholdelse. 

Minimeret miljøpåvirkning

I en smart bygning minimeres miljøpåvirkningen både ud fra givne forudsætninger og mulige forbedringstiltag. Hos Coor er vi eksperter i både energioptimering og energieffektivisering, og ud over certificering iht. ISO 14001:2015 anvender vi også vores egen miljømærkning Coor Green Services til at evaluere og fremhæve miljøvenlige tjenesteleverancer.

 

En "smart" bygning optimeres i hele sin levetid

Som totalleverandør af FM-tjenester har vi hos Coor en unik mulighed for at optimere jeres bygninger i hele deres levetid. Og selvom tjenesteleverancer i forvaltningsfasen er vores hovedfokus, tilbyder vi også støtte både under projektering og produktion af nye bygninger. Der er i disse faser mange forudsætninger, der kan påvirkes, som efterfølgende kan være med til at maksimere attraktivitet, produktivitet, effektivitet og bæredygtighed i forvaltningsfasen, ikke mindst i forhold til optimering af logistikflowet samt valg af overflader og tekniske løsninger.

En vigtig faktor i forhold til livscyklusoptimering er forvaltning af bygningsinformationer. Hos Coor tilbyder vi derfor forvaltning af alt fra tegninger til drifts- og vedligeholdelsesdokumentation og fuldskala BIM-modeller.

En smart bygning tager udgangspunkt i brugerne og deres behov

En "smart" bygning tilbyder ...

Et godt og sundt indeklima

Kvaliteten i indeklimaet har en stor indvirkning på både velbefindende og sundhed.

Forskning viser, at et forbedret indeklima kan give en produktivitetsøgning på helt op til 8-11 % for de personer, der opholder sig i bygningen. Kontinuerlig måling og analyse og optimering af indeklimaet er derfor centralt i Coors udbud.

En attraktiv kundeoplevelse

Attraktive oplevelser skabes og styrkes i alt fra et velplejet udendørsmiljø til velfungerende rengøring og ikke mindst en venlig og imødekommende attitude hos servicepersonalet.

Coors specialister inden for servicedesign kan hjælpe med at skræddersy en løsning, der passer til jeres behov, og vi kan også levere de fleste tjenester selv. 

God tilgængelighed, funktionalitet og sikkerhed

En smart bygning og dertilhørende tjenester er altid tilgængelige, når brugeren har behov for dem, samtidig med at sikkerheden garanteres, både ud fra et adgangs- og et arbejdsmiljømæssigt perspektiv. En "smart" bygning er driftssikker, funktionel og effektiv, både ud fra et teknisk og et logistisk perspektiv. Hos Coor hjælper vi jer med alt fra driftsmæssig til fysisk og teknisk sikkerhed. Vi tager også hånd om al ønsket logistik i bygningen, inklusive modtagelse og levering af post og tilberedning og servering af mad og drikkevarer. Med vores totalløsninger sikrer vi, at alt fungerer, som det skal, og at intet falder mellem to stole.

Tjenester, der øger værdien for brugerne

De fleste virksomheder og myndigheder slås i dag med begrænset arbejdskraft. Arbejdspladsen er derfor blevet et vigtigt værktøj til at tiltrække og fastholde personale. 

Ud over de tjenester, der er knyttet til fællesområder i bygningen, kan Coor også skræddersy tjenestepakker til jeres udlejningsgæster til levering i deres specifikke områder. Disse tjenestepakker kan enten skræddersyes til den enkelte udlejningsgæst eller inkluderes i en standardpakke i samarbejde med jer. Visse af disse tjenester skal måske indgå i lejeprisen, mens andre betales direkte af den respektive udlejningsgæst eller måske den ansatte. Disse pakker kan indeholder alt fra rengøring, mad og drikkevarer, kundeværter og conciergetjenester. 

En smart bygning er omkostningseffektiv og har en minimal miljøpåvirkning

En "smart" bygning sikrer ...

  • Omkostningseffektiv drift, vedligeholdelse og investeringer
  • Minimeret miljøpåvirkning

Omkostningseffektiv drift, vedligeholdelse og investeringer

En smart bygning er omkostningseffektiv ud fra et helhedsperspektiv. Hos Coor sikrer vi en effektiv levering af samtlige tjenester, vi leverer. Vi udnytter synergier mellem tjenester og optimerer den enkelte bygnings drifts- og vedligeholdelsesplaner efter jeres behov, mål og forudsætninger. Altid med fokus på leveringskvalitet, bæredygtighed og kundetilfredshed. Ved hjælp af ny teknik går vi i dag mere og mere i retning af at arbejde proaktivt med både situationsbaseret og prognosebaseret vedligeholdelse. 

Minimeret miljøpåvirkning

I en smart bygning minimeres miljøpåvirkningen både ud fra givne forudsætninger og mulige forbedringstiltag. Hos Coor er vi eksperter i både energioptimering og energieffektivisering, og ud over certificering iht. ISO 14001:2015 anvender vi også vores egen miljømærkning Coor Green Services til at evaluere og fremhæve miljøvenlige tjenesteleverancer.

En "smart" bygning optimeres i hele sin levetid

Som totalleverandør af FM-tjenester har vi hos Coor en unik mulighed for at optimere jeres bygninger i hele deres levetid. Og selvom tjenesteleverancer i forvaltningsfasen er vores hovedfokus, tilbyder vi også støtte både under projektering og produktion af nye bygninger. Der er i disse faser mange forudsætninger, der kan påvirkes, som efterfølgende kan være med til at maksimere attraktivitet, produktivitet, effektivitet og bæredygtighed i forvaltningsfasen, ikke mindst i forhold til optimering af logistikflowet samt valg af overflader og tekniske løsninger.

En vigtig faktor i forhold til livscyklusoptimering er forvaltning af bygningsinformationer. Hos Coor tilbyder vi derfor forvaltning af alt fra tegninger til drifts- og vedligeholdelsesdokumentation og fuldskala BIM-modeller.

En smart bygning tager udgangspunkt i brugerne og deres behov

En "smart" bygning tilbyder ...

Hos Coor har vi mere end 750 dygtige medarbejdere, der arbejder med ejendomstjenester, og som er styrken bag de løsninger, vi tilbyder vores kunder. Læs mere om, hvilke tjenester der indgår i ejendomsydelser.

Vil du vide mere? Kontakt os her.

Portræt af Anders Kjellerup I Coor Denmark.

Anders Kjellerup

Divisionsdirektør, Property & Soft

Ønsker du nyt job?

Tid til en ny udfordring og sikker beskæftigelse? Søg job hos Coor.

GDPR
Klik her for at læse mere om Coors data- og privatlivspolitik.

Coor Privacy policy

We have updated our Privacy Policy to help you understand what information we process and why we process it. We have made these updates as new data protection regulations (GDPR) entered into force on 25 May in the European Union / EEA.

Consent to the processing of personal data

The personal data we process is data provided by you when you fill in a contact form or subscription form on Coor's websites. It is your full name, e-mail address and your phone number or postal address (if and when applicable).

What is the purpose of processing your personal data?

Your personal data is required in order for us to send out the material you expressed an interest in such as press releases, news, and/or newsletters. We also use personal information to contact you personally if you filled in a contact form.

What is the legal basis for processing your personal information?

Our processing of your personal data is based on your consent to the processing. You can revoke your consent at any time by emailing us at info@coor.com

Information about processing your personal data

We have implemented appropriate technical and organizational measures to protect your personal data against loss or unlawful access. The number of persons with access to your personal data is limited. Only persons managing the Coor website you visited and/or who need to process your personal data in accordance with the above purposes will have access to your personal data.

We may also share your personal data with other Coor Group companies and suppliers and business partners who perform services or development on our behalf.

Your personal data may be transferred to a third country, that is, a non-EU / EEA country, in conjunction with Coor's use of the cloud-based services Office 365 provided by Microsoft Ireland Operations Limited ("Microsoft").

When Microsoft provides Office 365 services, Microsoft manages customer data (such as email, files) in data centers in the EU (currently: Dublin (Ireland) and Amsterdam (Netherlands)). However, as an integral part of the Office 365 services, some limited personal information (such as e-mail address) may also be processed in the United States).

In order to comply with applicable data protection requirements, Coor has entered into a data processing agreement with Microsoft and has also entered into standard contractual clauses ("EU Model Clauses") with Microsoft. All Microsoft subcontractors handling personal data in connection with the Office 365 services are committed by Microsoft in accordance with Article 11 of EU Model Clauses.