Politiet, Den Centrale Anklagemyndighed og Kriminalforsorgen indgår FM-kontrakt med Coor i Danmark

På vegne af Politiet, Kriminalforsorgen og Den Centrale Anklagemyndighed har Rigspolitiet gennemført et omfattende udbud på integreret facility management for de tre instanser. Formålet har været at finde en samarbejdspartner, der kan drifte bygninger, biler og servicefunktioner, så medarbejderne på de ca. 270 lokationer får frigjort tid til at fokusere på kerneopgaverne.

Fastholder samarbejdet med Politiet

Coor har siden 2012 løst de pågældende serviceydelser for Politiet på en igangværende kontrakt. Den ophører i september 2019, og opgaverne har derfor været omfattet af udbuddet. Med afgørelsen er det således lykkedes Coor ikke alene at genvinde Politiet men også at udvide samarbejdet med Den Centrale Anklagemyndighed samt Kriminalforsorgen, der har haft opgaven i førstegangsudbud.

  • -Vi er utrolig glade for, at samarbejdet med Politiet fortsætter – og vi glæder os til at udbrede det gode samarbejde til de andre to instanser inden for Justitsministeriets område. Politiet viser os stor tillid med afgørelsen, og det er vi meget stolte over, understreger adm. direktør i Coor, Jørgen Utzon.

Coor-koncernen varetager i dag facility management-opgaver på flere end 15 millioner kvadratmeter for en stribe offentlige og private kunder i hele Norden. I Danmark omsætter koncernen for 1,2 milliarder og beskæftiger 3600 medarbejdere.

FAKTA om udbuddet fra Rigspolitiet:

  • Opgaven omfatter vedligehold af ca. 450.000 m2 bygninger samt udendørsarealer og servicering af ca. 20.000 brugere med kantinedrift, rengøring, vedligehold af tekniske installationer, ejendomsservice, flådestyring, reception, hittegodskontor samt andre forretningskritiske services.
  • Kontrakten strækker sig over seks år med mulighed for forlængelse i yderligere tre år og er estimeret til en værdi på ca. 250 millioner kr. om året.