coor politi

FM-kontrakt med Politiet, Den Centrale Anklagemyndighed og Kriminalforsorgen

Politiet ønskede besparelser og smarte løsninger, og synes, at outsourcing af serviceløsninger inden for den offentlige sektor var en god måde at spare penge på, få et overblik og tage vare på sine egne ledelsesressourcer.

Ønskede besparelser og smarte løsninger

Politiet havde brug for at foretage store besparelser, blandt andet inden for FM-området. De ledte derfor efter smarte serviceløsninger. Det offentlige udbud i 2012 blev vundet af Coor, som blev bedømt til at være den bedst egnede til at tilgodese politiets behov inden for mange forskellige serviceområder som rengøring, kantinedrift, vognparkservice, teknisk support, receptions- og postservice samt andre interne serviceydelser.

Baggrund for kontrakten med politiet

Coor har siden 2012 løst de pågældende serviceydelser for Politiet på en igangværende kontrakt. Den ophører i september 2019. Udbuddet har Coor genvundet og med den afgørelse er det lykkedes Coor ikke alene at genvinde Politiet men også at udvide samarbejdet med Den Centrale Anklagemyndighed samt Kriminalforsorgen, der har haft opgaven i førstegangsudbud.

Opgaven omfatter vedligehold af ca. 450.000 m2 bygninger samt udendørsarealer og servicering af ca. 20.000 brugere med kantinedrift, rengøring, vedligehold af tekniske installationer, ejendomsservice, flådestyring, reception, hittegodskontor samt andre forretningskritiske services.

Fordele ved outsourcing

Politiet var meget tilfreds med opstarten i 2012 og virksomhedsoverdragelsen af de mange medarbejdere, som skulle arbejde for Coor efterfølgende. Politiet havde tillid til Coors kapacitet, og mener, at det er en god løsning at outsource serviceløsninger i den offentlige sektor for at spare penge, få et overblik og tage vare på sine egne ledelsesressourcer.

Vil I vide mere?

Else Brandt Salgsdirektør Coor

Else Brandt

Salgsdirektør

+45 23684810

else.brandt@coor.com