Sprog / Websted

Languages

Change site

Et kig ind i fremtiden: Det menneskelige møde er stadig vigtigst

At kontoret som arbejdsplads er ved at uddø passer overhovedet ikke, siger Ulf Boman hos Kairos Future. Tværtimod. I fremtidens kreative økonomi har vi stadig brug for det menneskelige møde.

Den digitale revolution har betydet, at mange af os kan arbejde hvor som helst: derhjemme, på café, i sommerhuset eller på en bjergtop. Det har fået mange til at hævde, at vi ikke har brug for kontoret som arbejdsplads i fremtiden – men intet kunne være mere forkert ifølge Ulf Boman, partner hos Kairos Future.

– Fremtidens kontorer og arbejdspladser vil blive så godt udformet, at mennesker aktivt vælger at køre ind til kontoret for at arbejde, siger Ulf Boman.

Hans vision for fremtidens arbejdsplads er et attraktivt, aktivitetsbaseret kontor, uden personlige skriveborde, men med mange forskellige typer områder: kreative områder, stillezoner og telefonrum. Her arbejder vi side om side med robotter, og skal vi holde et møde med kollegaen i en anden by, så kan han eller hun deltage som et hologram. Ledelsen og cheferne har stor tillid til deres medarbejdere og lader dem styre deres eget arbejde.

Kairos Future har sammen med konsulentfirmaet Palorial for nylig udgivet rapporten Morgendagens arbejdsplads. Den er baseret på fokusgrupper og en spørgeundersøgelse, hvor tusindvis af svenske kontormedarbejdere indgik. I rapporten fastslås det, at et godt kontor er et sted, hvor mennesker ønsker at samles og opholde sig, eftersom der er mange forskellige miljøer at arbejde i samt gode digitale værktøjer og systemer, som gør arbejdet lettere.

Tanker og idéer fødes ikke, når man sidder for sig selv; de opstår i mødet med andre mennesker.

 

– Vi har brug for kontoret, for vi har brug for at mødes. I dag er kreativitet helt afgørende for virksomhedens succes. Men tanker og idéer fødes ikke, når man sidder for sig selv; de opstår i mødet med andre mennesker.

Det betyder ifølge Ulf Boman, at kontoret og god kontorservice på sigt bliver en af de vigtigste konkurrencefordele – for at tiltrække de bedste talenter, finde på nye idéer og udvikle produkter og serviceydelser.

Derfor er det også vigtigt, at virksomhedens værdier afspejles i kontorets indretning og i valg af kontorservice. Et eksempel er, at mange virksomheder i dag benytter brugte møbler, som man så laver om, så de passer til det nye kontor. Det er et statement – man vil bidrage til at reducere ressourceforbruget.

Udviklingen af digitale arbejdsformer og værktøjer, samt sikring af at de kan tilpasses efter medarbejdernes behov, er også afgørende i fremtiden.
– Mange digitale værktøjer er standardiserede, som Outlook, men de fås ofte med skjulte funktioner, som vi kan benytte os af, og dermed tilpasse værktøjet efter den enkeltes behov, siger Ulf Boman.

På fremtidens kontor er unødvendige og kedelige møder naturligvis forbudt. Ifølge rapporten, så oplever mange mennesker møder som tidsrøvere, selv om det sker via videoopkobling. Til information og administration benytter man derfor chatrum, mens møder mellem mennesker har til formål at skabe, lære eller opbygge fællesskaber.

Leder du efter en erfaren udbyder indenfor kontorservice i Danmark? Så kontakt Coor allerede i dag!

Jeg vil gerne kontaktes, for at få mere viden om, hvad Coor kan gøre for vores virksomhed.

Der opstod en fejl ved hentning af captcha-billede
GDPR
Klik her for at læse mere om Coors data- og privatlivspolitik.

Coor Privacy policy

We have updated our Privacy Policy to help you understand what information we process and why we process it. We have made these updates as new data protection regulations (GDPR) entered into force on 25 May in the European Union / EEA.

Consent to the processing of personal data

The personal data we process is data provided by you when you fill in a contact form or subscription form on Coor's websites. It is your full name, e-mail address and your phone number or postal address (if and when applicable).

What is the purpose of processing your personal data?

Your personal data is required in order for us to send out the material you expressed an interest in such as press releases, news, and/or newsletters. We also use personal information to contact you personally if you filled in a contact form.

What is the legal basis for processing your personal information?

Our processing of your personal data is based on your consent to the processing. You can revoke your consent at any time by emailing us at info@coor.com

Information about processing your personal data

We have implemented appropriate technical and organizational measures to protect your personal data against loss or unlawful access. The number of persons with access to your personal data is limited. Only persons managing the Coor website you visited and/or who need to process your personal data in accordance with the above purposes will have access to your personal data.

We may also share your personal data with other Coor Group companies and suppliers and business partners who perform services or development on our behalf.

Your personal data may be transferred to a third country, that is, a non-EU / EEA country, in conjunction with Coor's use of the cloud-based services Office 365 provided by Microsoft Ireland Operations Limited ("Microsoft").

When Microsoft provides Office 365 services, Microsoft manages customer data (such as email, files) in data centers in the EU (currently: Dublin (Ireland) and Amsterdam (Netherlands)). However, as an integral part of the Office 365 services, some limited personal information (such as e-mail address) may also be processed in the United States).

In order to comply with applicable data protection requirements, Coor has entered into a data processing agreement with Microsoft and has also entered into standard contractual clauses ("EU Model Clauses") with Microsoft. All Microsoft subcontractors handling personal data in connection with the Office 365 services are committed by Microsoft in accordance with Article 11 of EU Model Clauses.