nova, coor

Millenials, teknik og nye forretningsmodeller – vores erfaringer fra World Workplace

Dette forår afvikledes IFMA World Workplace i Stockholm, og det var første gang konferencen blev afholdt i Europa. Coor mødte nogle af deltagerne og spurgte dem, hvad de har taget med sig hjem fra konferencen.

Din vigtigste erfaring fra World Workplace 2017?

Britt Lindqvist

– At millenials (personer født fra 1985 og fremefter) faktisk er den generation, som trives bedst på deres arbejdspladser. I mit arbejde hjælper jeg mange ledelsesgrupper med at skabe gennemtænkte arbejdspladsstrategier (kombination af fysisk miljø, teknik og mennesker). Man hører ofte den tanke fremsat, at Millenials kræver langt mere af deres arbejdsplads end andre, og at vi er nødt til at tilpasse os dem. Men på World Workplace hørte vi en enormt interessant forelæsning, som på grundlag af data indsamlet via Leesman viser, at det netop er Millenials, der er mest tilfredse med vore dages arbejdspladser, og at det er generationen før, som har et større behov for en udviklet arbejdsplads og en smartere måde at arbejde på. Helt enkelt handler det om, at Generation X (1965-1984) ofte har mere komplekse arbejdsopgaver og derfor kræver smartere og mere varierede arbejdspladser for at kunne udføre deres arbejde optimalt.

Britt Lindqvist, udviklingschef, Vasakronan

Victor

– Ud over alle de spændende møder og diskussioner er det, jeg primært tager med mig hjem fra konferencen, at mange af de forandringer, som kræves for virkelig at kunne udnytte ny teknik, nye arbejdsformer og nye forretningsmodeller, ligger foran os. Samtidig findes der allerede i dag innovative løsninger og implementerede eksempler på flere områder, som vi kan lære af.

Victor Mannerholm Hammar, formand for IFMA Sverige & Senior Manager, EY

Niklas

- Det har været utroligt inspirerende at høre om den teknikudvikling, der foregår på det internationale marked. Der er et stort potentiale i hele FM-branchen for videreudvikling til næste niveau. Jeg synes også, at konferencen har været en glimrende lejlighed til at netværke og udveksle viden.

Niklas Israelsson, Strategic Business Development, Region Skåne