Coors hospitalsdivision
Vores hospitalsdivisionen har ca. 680 timelønnede medarbejdere, der ledes af site managers, rengøringsledere og tilsynsførende. Hospitalsdivisionen i Coor lægger vægt på ordentlighed og kvalitet.
Coor står blandt andet for hospitalsrengøring, rengøring og serviceydelser på en del af AUH Skejby Sygehus, Sygehus Sønderjylland, Psykiatrisk Sygehus i Region SYD samt en række psykiatriske centre i Hovedstaden. På Psykiatrisk Hospital i Vejle har virksomheden ansvaret for rengøringen, portøropgaverne, vinduespolering, postomdeling, medicinafhentnng, udbringning af mad til patienter, planter osv. Derudover varetager vi rengøringen på AUH Psykiatrien, som flyttede fra Riskov til Skejby. Coor servicerer også en række privathospitaler, lægeklinikker og fysioterapeuter.
Læs om Sygehus Sønderjyllands oplevelse af Coor som samarbejdspartner her.
Standarder i hospitalsrengøringen - INSTA 800, NIR og DS-2451-10
Hospitalsrengøring er noget helt for sig, og som kunde er det vigitigt at have en rengøringsleverandør, der kan levere kvalitet i henhold til branchestandarderne. Kvalitetskravene til rengøring på hospitaler er styret af nogle helt klare regelsæt, herunder blandt andet NIR, DS-2451-10 og INSTA 800. Disse standarter sikrer blandt andet, at vores personale kontrollerer den generelle rengøringskvalitet ved brug af INSTA 800, mens NIR og DS-2451-10 gennemgår særlige områder, hvor faren for direkte eller indirekte smitte er forhøjet. I dag er der dog flere hospitaler, som følger NIR standarten i stedet for DS-2451-10.
Coor har mange års erfaring på området, og vores rengøringspersonale er veluddannet og dedikeret deres arbejde. Det viser sig eksemplevis i, at vi i løbet af de seneste 4 år har uddannet mere end 300 rengøringsteknikere i hospitalsdivisionen. Med Coor som rengøringsleverandør vil I opleve en høj kvalitet i rengøringen. Det er ensbetydende med færre bakterier, færre infektioner og dermed færre genindlæggelser. Vi er derfor stolte over at være foretrukken leverandør hos så mange af de store hospitaler. En høj kvalitet i rengøringen betyder, at vi bidrager til et effektivt hospital. Både til glæde for patienter, personale og pårørende.
Vi garanterer kompetent personale og kvalitetskontrol
Vi har certificeret personale, som underviser i korrekt arbejdsteknik og tilgang, således at vores assistenter bliver i stand til at overholde de pågældende standarder. Ud over den certificerede tilgang er der også en del underliggende rengøringsteknisk kunnen, som vi ligeledes træner vores medarbejdere i. Det gælder blandt andet korrekt ergonomisk arbejdsteknik og korrekt dosering af rengøringsmidler.
Kravene til hospitalsrengøring er højere end det typisk er tilfældet for almindelig rengøring. Det skyldes hensynet til patientsikkerhed, samt de mange sterile miljøer rundt omkring på hospitaler. Vi står på mål for vores efterlevelse af kvalitetskrav og standarder, og vi fører løbende kontrol med rengøringen i henhold til de kvalitetskrav, som opstilles af vores kunder.
Hospitalsrengøring - klinikker og behandlingshuse
Ud over hospitaler, henvender vores hospitalservice-koncept sig også til rengøring af blandt andet renrum, forskellige læge- og tandlægeklinikker, fysioterapeuter og lignende. Flere læger- og tandlæger har med fordel valgt at udlicitere deres serviceopgaver til os, fordi det skaber plads til virksomhedens egentlige kerneopgaver. Overvejer I en leverandør med et gennemprøvet rengøringskoncept til hospitaler, lægeklinikker, fysioterapeuter eller til ganske almindelig erhvervsrengøring - så tag engelig kontakt i understående formular. Vi er altid åbne for en snak omkring en løsning, som passer til netop jeres behov.