Medarbejder rengør gulvet med mobben | Coor

5 tips – sådan finder du et professionelt rengøringsfirma

Der er visse ting, der skal være på plads, hvis dagligdagen skal fungere optimalt i kontorbygninger. Det kan være sikkerhed, forplejning og renovation, men det allervigtigste valg må nu nok alligevel siges at være et professionelt rengøringsfirma.

Arbejder man i uhygiejniske omgivelser, går det ikke alene ud over ens trivsel på arbejdspladsen, det kan også hurtigt vise sig at blive decideret sundhedsfarligt for medarbejderne. Derfor er det essentielt, at det rengøringsfirma, man vælger i København, er kompetent og pålideligt. Men hvordan finder du den helt rigtige virksomhed? Her får du en tjekliste.

1. Kig på rengøringsfirmaets erfaring

Alle skal selvfølgelig begynde et sted, men når opgaven er så vigtig, som det er tilfældet her, er det forståeligt, hvis man ikke ønsker et ubeskrevet blad. Rengøringsfirmaets erfaring kan nemlig være med til at skabe den grundlæggende tillid for en solid kunderelation. Hvis virksomheden har formået at løse opgaver for andre igennem flere år og endda på tilfredsstillende vis, er der en god chance for, at de også kan gøre det for en selv.

2. Forstår rengøringsfirmaet dine behov?

Her bygger man videre på den første konstatering, nemlig at virksomheden har erfaring inden for branchen. Rengøring kan dog betyde forskellige ting i forskellige sammenhænge – fra en enkelt medarbejder, der tager sig af den daglige rengøring, til større rengøringsløsninger hos firmaet, som tilbyder en bred vifte af property services. Har den erfarne virksomhed også erfaring med situationer som din, og kan de løse opgaven på tilfredsstillende vis?

3. Tal om tidsplanen med rengøringsfirmaet

Har man først slået fast, at virksomheden på baggrund af tidligere erfaringer er i stand til at løse opgaven, melder spørgsmålet sig, hvordan dagligdagen kommer til at se ud. Har man ressourcerne til at tilpasse sig jeres tidsplan, eller har I mulighed for at gå på kompromis, såfremt det ikke er tilfældet? Dette punkt drejer sig især om rengøringsfirmaets personale og fleksibilitet, og det er ved samme lejlighed en god idé at spørge ind til, hvordan virksomheden tackler uforudsete situationer såsom akut opstået sygdom eller afløsninger i forbindelse med ferie. Har de vikarer til rådighed, så I som kunde ikke bliver påvirket af deres interne ændringer? Hvis ja, så er det en god idé at tage næste skridt og skabe en mere personlig relation.

4. Få det bekræftet personligt

En hjemmeside kan se nok så professionel ud, og en stemme i telefonen kan virke nok så smilende og imødekommende, men hvis man virkelig vil danne sig et indtryk af en ny samarbejdspartner, når det drejer sig om ejendomsservice, er det personlige møde helt uomgængeligt. Hvordan fremstår den ansvarlige medarbejder, når man står ansigt til ansigt? Troværdig, erfaren og selvsikker? Her er det vigtigt at stole på sin mavefornemmelse. Den kunderelation, som man har taget flere skridt hen imod, skal forhåbentlig vare i mange år. Hvis det personlige møde af den ene eller den anden grund ikke overbeviser, er det helt fint at tage en tænkepause, inden man beslutter sig.

5. Undersøg rengøringsfirmaets renommé og forsikring

Er der nogen i omgangskredsen, som kender virksomheden og har erfaringer med dem? Findes der anmeldelser på nettet, som kan give et fingerpeg om, hvordan virksomheder har løst opgaver før i tiden, og hvordan er man som kunde stillet i forhold til forsikring, såfremt rengøringen ikke overholder de gængse standarder og dermed udgør en helbredsmæssig risiko? Især det sidste er vigtigt at få klarhed over, inden et samarbejde påbegyndes. Her kan det være en god idé at få en vurdering fra en kvalificeret jurist.

Søger du kontakt til et professionelt rengøringsfirma i København? Så har Coor helt sikkert en løsning til dig!