Sprog / Websted

Languages

Change site

Coor vinder gigantisk kontrakt med Bygningsstyrelsen

Coor har vundet syvårig IFM-aftale med Bygningsstyrelsen til en værdi af lige over 2 milliarder kroner i hele kontraktperioden. Kontrakten sætter helt nye standarder for ”best-in-class” bæredygtige IFM-løsninger i den offentlige sektor. Kontrakten går i drift fra 1. maj 2022 på ca 100 lokationer.

Fra 1. Maj 2022 bliver Coor IFM-serviceleverandør til 18 ministerier og tilhørende styrelser og institutioner. IFM-kontrakten betyder konkret, at Coor skal levere både rengøring, kantineløsninger, mødeforplejning, outdoor vedligehold og vedligehold af tekniske installationer m.m.  

I selve udbuddet har Bygningsstyrelsen lagt vægt på parametre som høj kvalitet i løsningerne og bæredygtighed. Og netop stærke serviceløsninger og bæredygtighed og innovation er Coor´s unikke DNA som leverandør, fortæller Jørgen Utzon, administrerende direktør, Coor:  

  • Bygningsstyrelsen har med denne kontrakt haft nye visioner for fremtidens IFM, og vi er beærede over at skulle føre det ud i virkeligheden. Som serviceleverandør er vi markedets bedste, når det gælder bæredygtig drift og fokus på kvalitet. Sammen vil vi skabe helt nye standarder og ”best-in-class”-løsninger for bæredygtighed og innovation i offentlige IFM-kontrakter. Med kontrakten slår vi vores position som markedsledende IFM-leverandør i Norden fast.

Stand still periode

Formelt set skal Coor afvente en stand still periode på ca. to uger, hvor de andre tilbudsgivere har mulighed for at gennemgå afgørelsen og evt. klage.

Fakta om kontrakten

  • IFM-kontrakten har en værdi på 300 mio om året/2,3 mia DKK i hele kontraktperioden.
  • Kontrakten løber i 7 år med opstart 1. maj 2022.
  • Den dækker 18 ministerier, departementer og institutioner, teatre i København fordelt på ca. 100 lokationer.
  • Der skal rengøres ca. 373.000 kvm bygninger – svarende til ca. 1,5 millioner m2 der bliver rengjort hver uge.
  • Der skal serveres ca 5.500 frokoster om dagen og ca 34.000 mødeforplejninger om året.
  • Der er ca. 8.600 servicebrugere om dagen, 30 receptioner og ca. 439.562 telefonopkald om året.
  • Der skal serviceres og vedligeholdes ca. 120.000 kvm udearealer, vedligeholdes 3.800 tekniske installationer og håndteres ca 1.620.000 kg affald om året.