Sprog / Websted

Languages

Change site

To ud af tre langtidsledige i job i succesfuldt samarbejde mellem Coor og Ballerup Kommune

Da Coor i januar 2020 for tredje gang i træk genvandt sin kontrakt med rengøring i Ballerup Kommune, var der sat fokus på et stort socialt ansvar i kontrakten. Derfor holdt Ballerup Jobcenter og Coor i sommeren 2020 en jobdating-dag, hvor der blev fundet 27 egnede kandidater til job hos Coor. Og nu er hele 19 af kandidaterne kommet i fast job: 8 af dem har fået job hos Coor, mens forløbet for 11 af kandidaterne blev et springbræt til et andet job.

Det glæder Ballerups borgmester, at det i den grad er lykkedes at indfri ambitionerne:

  • I Ballerup Kommune prioriterer vi helt generelt socialt ansvar meget højt. De gode resultater er til stor glæde for borgerne og helt klart også til inspiration til, hvordan vi kan hjælpe flere af vores borgere, siger Jesper Würtzen (A), borgmester i Ballerup Kommune.

Det klare fokus og samarbejdet gav succes

Og hvis man spørger Annette Vindstrup, direktør for Cleaning i Coor, hvad der har givet succes, er svaret det klare fokus på socialt ansvar hos begge parter:

  • Vi har et utrolig godt samarbejde og laver sammen en fokuseret indsats, hvor vi som virksomhed kommer med en mangeårig ekspertise. At få mennesker på kanten af arbejdsmarkedet i job er en del af vores DNA i Coor, som vi bruger aktivt. Det betaler sig hjem mange gange, både for det enkelte menneske og for os som virksomhed og kommunen.

10 års god erfaring med samarbejdet

Coor har i 10 år gjort rent på 155 af Ballerup Kommunes bygninger. Kontrakten blev genvundet i januar 2020, med opstart pr. 1. April, og hvis optionerne på forlængelser udnyttes, løber den frem til 2025.

Kontrakten omfatter rengøring og vinduespolering på blandt andet skoler og daginstitutioner i Ballerup Kommune.