Sprog / Websted

Languages

Change site

seks glade medarbejder der holdt et møde med godt humør

COORS BEDSTE TIPS TIL HYBRIDMØDER

Lys, kropsholdning og tøj – der er meget at overveje, når man sidder foran webkameraet. Men betyder disse ting virkelig noget ? Coors arbejdspladseksperter giver dig svarene.

Et moderne møde

Det er ikke underligt, at nye mødeformer er resultatet af pandemien og deraf meget hjemmearbejde. Det såkaldte hybridmøde føles  nu som hverdag for de fleste  af os, der arbejder på kontorer, og det er også en mulighed for fysisk tilstedeværende deltagere at møde deres kolleger digitalt.

De digitale møder blev populære, fordi vi alle skulle reducere smitterisikoen og passe på hinanden. Men anvendelsesområderne for hybridmøder er mange og brede. Nu hvor geografiske afstande faktisk er mikroskopiske - efter digitale  standarder -  ser mange  hybridmøder dagens lys som "den nye moderne mødeform". En mødeform, som undersøgelser viser, er kommet for at  blive.

Coors arbejdspladseksperter og specialister ved alt om, hvad der gør et kontor velfungerende, og de følger med  udviklingen og forskningen på området. De kan give jer gode tips, råd og vejledning på jeres rejse mod morgendagens kontor. Her er deres tips til hybride møder.

Hvordan fungerer hybridmøder optimalt?

 Her er hvad eksperterne siger:

  • Check ind og tjek ud på mødet
    Det giver mulighed for, at alle kan justere og øge deltagelsen i mødet.
    ➝ Check-in tips: Hvordan har jeg det i dag, skala 1-5?
    ➝ Tip til at tjekke ud: Hvad tager jeg med mig fra dagens møde?
  • Et formål og en dagsorden
    Tilføj gerne dagsordenen til mødeinvitationen, især hvis der skal forberedes noget til mødet, så alle ved, hvad der forventes under mødet.
  • Opbyg relation i mødet først
    Vent med at dele en præsentation og lad relationsopbygning finde sted i de første par minutter.
  • Formuler og forankr med spilleregler
    På tilbagevendende møder, såsom ugentlige møder eller teammøder, aftales spilleregler omkring, hvad der er vigtigt for mødedeltagerne, så alle føler tilhørsforhold og engagement.
  • Alle skal være synlige på billedet
    Brug billede fra hver deltagers kamera eller computer, men brug kun en lydkilde, hvis flere personer ringer ind fra samme rum.
  • Alle har deres egen computer
    Sørg for at opmuntre alle deltagere, der er fysisk involveret, til at have deres egne computere for at kunne samarbejde digitalt gennem værktøjer som Miro.
  • Hold ofte pauser
    Tilskynd til bevægelse i pauserne!
  • At slå lyden fra eller ikke at slå lyden fra?
    At vælge "mute" behøver ikke at være standard, hvis miljøet tillader det. Men det er høfligt – hvis I er mange!

"Det grundlæggende"

  • Test teknologien før mødet, så du ved, at det virker
  • Video skal være slået til for alle mødedeltagere
  • Vælg et miljø med lys/dagslys og undgå baggrundsbelysning
  • Sørg for, at lyden er god, både for dig og for dine mødedeltagere
  • Slå notifikationer fra på Teams/Outlook, og slå lyden fra på din mobil