Thomas Fog | Divisionsdirektør | IFM og ejendom | Coor

Nu kommer Coors ejendomsvedligehold op i innovativ superliga

Fra 1. november indgår Coor samarbejde med Proptech Denmark. Samarbejdet skal sætte fart på udviklingen af bæredygtige og digitale løsninger inden for ejendomsvedligehold. Gevinsten forventes at være lavere CO2-udledning – og innovative it-løsninger, der hjælper på både bæredygtighed og effektivisering.

Det var et stærkt strategisk ønske hos Coor om at accelerere udviklingen inden for bæredygtigt bygningsvedligehold, der førte til samarbejdet med Proptech Denmark, fortæller Thomas Fog, Divisionsdirektør, IFM og Property, Coor:

• Vores kunder efterspørger, at vi kan gøre deres bygninger mere CO2-venlige og digitalt styrede, hvilket vi allerede er gode til. Men udviklingen inden for både bæredygtighed og digitalisering går stærkt, og vi vil være de førende på området. Derfor er det helt naturligt for os at indgå samarbejde med Proptech Denmark, som er Danmarks skarpeste partner inden for innovation i ejendomsbranchen.

Fokus på co-creation og ny løsninger til ejendomsbranchen

Hos Proptech Denmark samler man start-ups og innovatorer inden for ejendomsbranchen i et Community og i Innovation Hub. Her er fokus på co-creation, samarbejde og partnerskaber, der skal udvikle ejendomsbranchen. Som en del af samarbejdet vil Coor få adgang de innovative løsninger, som udvikles af forskellige start-ups, og skalere løsningerne op til Coor´s kunder.

- PropTech Denmark befinder sig i centrum for udviklingen af nye, digitale værktøjer målrettet ejendomsbranchen, og vi ser frem til at supportere og samarbejde med Coor herom. Bl.a. ved at introducere dem til nye løsninger, der giver størst mulig værdi for alle i deres værdikæde. Herudover kan vi hjælpe organisationen med at absorbere strategien, siger Nadim Stub, adm. direktør hos PropTech Denmark.

- Coor ikke blot vedligeholder og drifter ejendomme, de servicere dem også samt deres brugere. Service er ved at tage en helt ny form som følge af nye efterspørgsler, arbejdsgange, øget forventninger om fleksibilitet og tiltagende krav til forbedret bæredygtighed. De mange ændringer fordrer nye og innovative produkter, samarbejdsformer og organisatorisk filosofi.

Som en del af samarbejdet indtræder Thomas Fog i Proptech Danmarks bestyrelse.