Voksende interesse for grønne serviceydelser

For andet år i træk har Coor gennemført en omfattende miljøegenkontrol af de serviceydelser, der udføres i kundernes virksomheder ved hjælp af det brancheunikke miljømærkningsværktøj Coor Green Services. Selv om kravene er skærpet siden sidste års egenkontrol, er resultaterne forbedret, hvilket viser et stigende miljøengagement hos Coors kunder.

For andet år i træk har Coor gennemført en miljøegenkontrol af de serviceydelser, som Coor udfører for forskellige kunder i Norden. Miljøevalueringen er foretaget ved hjælp af Coors miljøværktøj Coor Green Services, som virksomheden selv har udviklet. Miljømærkningen findes på to niveauer: Guld og sølv. Af de 140 auditerede virksomheder opnåede ti miljømærkningen Coor Green Services Gold (sammenlignet med fem året før), og 64 virksomheder opnåede Coor Green Services Silver (sammenlignet med 51 året før).

- Mange af vores kunder har høje ambitioner på miljøområdet, og interessen for Coor Green Services er meget stor. Miljømærkningen er garanti for, at størstedelen af de serviceydelser, vi udfører hos vores kunder, udføres på en miljøvenlig måde. Det er med stor glæde, at vi kan konstatere, at flere kunder i år opfylder kravene for at få miljømærkningen – selv om vi har skærpet kravene i forhold til sidste år, siger Magdalena Aspengren, der er miljø- og kvalitetsansvarlig hos Coor i Sverige.

Coor Green Services er den eneste samlede miljømærkning, der findes i branchen i dag, og den har skabt stor opmærksomhed. Evalueringsværktøjet er dynamisk og tilpasses løbende udviklingen, hvilket gør, at det står som en reel garanti for en høj miljøambition.

De ti virksomheder, der i 2011 opnåede Coor Green Services Gold, er:

• Coor Service Management, hovedkontoret i Solna (Sverige)
  • Ericsson, kontoret i Jorvas (Finland)
  • Evry (tidl. EDB), kontoret i Solna (Sverige)
  • ICA, kontoret/lageret i Helsingborg (Sverige)
  • ICA, kontoret i Solna (Sverige)
  • ICA, kontoret i Sundbyberg (Sverige)
  • Skanska, kontoret i Oslo (Norge)
  • Skanska Fastigheter Öst, ejendomsdriften (Sverige)
  • Statoil, kontoret i Harstad (Norge)
  • AB Volvo, FM-virksomheden i Lundby (Sverige)

I Danmark opnåede to virksomheder i år 2011 Silver-status:

• Ernst & Young, Søborg (Danmark)SAS, Amager (Danmark)

Mere om Coor Green Services

Coor Green Services er et evalueringsværktøj, der kortlægger serviceydelsernes miljøpåvirkning. Serviceydelserne evalueres ud fra relevante miljøkriterier, der er langt mere vidtgående end det, som lovgivningen kræver. Miljømærkningen findes på to niveauer: Sølv og guld. Evalueringsværktøjet er dynamisk, hvilket indebærer, at det løbende tilpasses udviklingen. Coor gennemfører miljøegenkontrollen hvert år og anvender efterfølgende resultaterne til at drøfte eventuelle tiltag med kunderne. Værktøjet er unikt i sin art og gør Coor til den første servicevirksomhed i verden, der kobler alle miljøspørgsmål sammen og tilbyder kunderne en samlet miljømærkning. I 2011 blev værktøjet nomineret til Diverseys internationale miljøpris "Sustainability Innovation Award".

Hvis du vil vide mere om Coor Green Services?

kan du kontakte Åsvor Brynnel, Kommunikationschef, Coor. (asvor.brynnel@coor.com, +46 8 553 954 04)