Utzon

De store udfordringer

Julen står for døren og giver os et pusterum fra den efterhånden kroniske krisebevidsthed, vi befinder os i. Åbner man for dagens avis eller tænder for tv-nyhederne bliver man mødt af historier om, hvordan Danmark, Europa og hele verden påvirkes af den økonomiske krise. Virksomheder bukker under og dem der overlever har konstant fokus på at reducere omkostninger. Samtidig påvirkes vi af en klimakrise, som ikke er blevet mindre alvorlig af, at mediernes fokus er på økonomien.

Disse store udfordringer er ikke kun samfundets ansvar i den forstand, at man bare parkerer dem hos politikerne. Det oplever jeg og mine medarbejdere hver dag, når vi ser, hvordan vores kunder selvfølgelig har fokus på omkostningerne – men samtidig stadig viljen til at gøre en aktiv indsats med miljøforbedringer, på trods af at miljøet ikke længere fylder meget på den samfundsmæssige dagsorden.

I Coor arbejder vi hårdt og målrettet på at hjælpe vores kunder med at reducere omkostningerne for den service, som er afgørende for at få virksomheden til at fungere. Og vi gør det uden at gå på kompromis med hensynet til vores fælles miljø. Derfor er det med stor glæde, at vi i dette nummer af Nova kan bringe historien om, hvordan Ericsson er den første virksomhed i Danmark, som er blevet auditeret med vores Green Services miljømærkning. Stort tillykke til Ericsson, som er et godt eksempel på, at økonomi og miljømæssig bæredygtighed kan gå hånd i hånd.

Du kan også læse om Program One, som er et omfattende tiltag, der sikrer vores kunder en mere professionel og effektiv service samt Coors overtagelse af servicevirksomheden Addici. Økonomisk krise eller ej, så har vi i Coor altid haft det mantra, at vejen frem går gennem konstante forbedringer og effektiviseringer. Og du kan hente mere inspiration til at få en omkostningseffektiv arbejdsplads gennem at optimere brugen af din virksomheds kontorarealer i artiklen om work space management. Du kan også læse om, hvordan introduktion af den ny ATP-teknik inden for rengøring kan reducere både omkostninger og negative miljøpåvirkninger. Endelig kan du læse om, hvordan Coor er ved at opbygge fagorganisationer, så vi er godt rustet i vores insourcing af kerneområder som kantinedrift og rengøring i vores forretning. Det gør os mere omkostningseffektive og højner kvaliteten i servicen til gavn for vores kunder.

God jul og god læsning!

Jørgen Utzon

Vil du vide mere om Coor eller vores virksomhed? Kontakt mig gerne!

Jörgen

Jørgen Utzon