ericsson coor green services

Ericsson Danmark genvinder grønt guld

Teknologivirksomheden Ericsson Danmark blev for fjerde år i træk belønnet med guld i Coors miljøcertificering, Coor Green Services.

Der blev spist grøn kage med biologisk nedbrydelige engangsgafler, da teknologivirksomheden Ericsson Danmark for fjerde år i træk fik guld, ved en reception i deres danske hovedsæde i Ørestaden.

- Vi vil gerne gøre så meget som muligt for miljøet, og ved at fastholde vores guldcertificering viser vi, at det ikke bare er snak, men at der er handling bag ordene, siger Linda Lykke, facility og security manager i Ericsson Danmark.

Vi vil gerne gøre så meget som muligt for miljøet.

Linda Lykke, Facility og security manager i Ericsson Danmark

Gik efter guldet

Teknologivirksomheden Ericsson Danmark, med dansk hovedsæde i Ørestaden, har været kunde hos Coor siden 2008. Ericsson Danmark har altid arbejdet med høj omsorg for miljøet, og begyndte derfor kort tid efter samarbejdets begyndelse, at arbejde for en mere miljørigtig leverance.

- Det er faktisk meget enkelt. Jeg meddelte Coor, at vi gik efter at blive guldcertificerede i deres miljøcertificering Coor Green Services. Coor vendte tilbage med en række forbedringsforslag, som vi gik i gang med at implementere ét skridt ad gangen. Det resulterede i sølv de første to år, og guld de næste fire år, forklarer Linda Lykke.

- Noget af det første vi gjorde, var at anskaffe en cykel, så vores medarbejdere kunne cykle ud til møder i stedet for at køre i bil. Samtidig sørgede vi for kun at vælge taxaleverandører, der kører grønt, siger Linda Lykke.

Ericsson Danmark har blandt andet også skiftet til brug af cykelbude, når de skal have pakker leveret, de har skiftet deres kontorartikler ud med nogen, som har en miljøvenlig fremstillingsproces og de har indført affaldssortering.

Det de unge vil ha'

Det er ikke noget de måler på hos Ericsson Danmark, men Linda Lykke er ikke i tvivl om, at de ofte bliver valgt til af jobkandidater, når de skal vælge, hvilken virksomhed de vil arbejde hos. Og det er særligt hos de unge, det er populært med en fremtrædende miljøprofil.

- Det betyder meget, især for de yngre medarbejdere, at vi prioriterer vores miljøarbejde højt. De lader til at være mere bevidste om vigtigheden af at tage vare på miljøet end deres ældre kollegaer, siger Linda Lykke.

Selvom det gavner rekrutteringen, betyder det ikke, at det er en overskudsforretning at være sit ansvar bevidst. I hvert fald ikke på kort sigt. Men det er heller ikke formålet, fortæller Linda Lykke.

Et spørgsmål om prioritering

- Selvfølgelig koster det noget. Men det er et spørgsmål om prioritering og om at tage sin del af ansvaret. For os handler det om at yde vores bidrag til Ericsson Danmarks samlede CSR-arbejde, så vi kan være med til at aflevere en verden til vores børn, vi kan være bekendt, afslutter Linda Lykke.

Udover Ericsson Danmarks fokus på en grøn FM-leverance deltager de bl.a. i Verdensnaturfondens klimakampagne, Earth Hour, og den 1. august i år flyttede de ind i Copenhagen Towers [http://www.copenhagentowers.dk], der er opført med brug af den mest miljøvenlige teknologi tilgængelig på markedet med blandt andet eget solcelleanlæg og Danmarks første grundvandsbaserede køle- og opvarmningsanlæg.

Faktaboks

Om Ericsson

Ericsson er en svensk teknologivirksomhed, der på verdensplan beskæftiger mere en 100.000 mennesker, heraf godt 100 i Danmark.

Ericsson er en af verdens førende leverandører af telekommunikationsudstyr og tjenester til mobil- og fastnetoperatører. De er tilstede i mere end 180 lande og mere end 40% af verdens mobile trafik transporteres gennem Ericssons netværk.

Du kan læse mere om Ericsson Danmark på ericsson.dk

Om Coor Green Services

Coor Green Services er for Coors kunder, der ønsker at have et særligt fokus på miljøet. Ved at vælge miljørigtige løsninger får kundens virksomhed tildelt point, der tæller til enten en sølv- eller en guldcertificering.

Du kan læse mere om Coor Green Services og se en film om konceptet på coor.dk

Billedtekst øverst: Coor Green Services diplomet overrækkes til facility manager hos
Ericsson Danmark, Linda Lykke, af driftschef i Coor, Jesper Nyegaard.

For mere information om Coor Green Services

Caroline Lauridsen