intellrobot

Robot gør rent hos SAAb Aerospace

Som en af de første servicevirksomheder i Norden benytter Coor robotter til rengøring. Den første rengøringsrobot anvendes i rengøringsleverancen til SAAB Aerospace i Linköping i Sverige.

Rengøringsrobotten er en kombiskuremaskine, som vasker og vådstøvsuger gulvene. Den er velegnet til lokaler med store og åbne arealer, f.eks. korridorer, produktionshaller, lagerhaller, hospitaler og lufthavne.

– Med rengøringsrobotten får kunden en omkostningseffektiv og fleksibel rengøring. En robot kan gøre rent, på et hvilket som helst tidspunkt af døgnet, når det passer kunden. Det er virkelig skønt, at SAAB Aerospace, som er en kunde vi har samarbejdet med i mange år, købte idéen med rengøringsrobotten. Sammen med SAAB Aerospace er vi blevet enige om, hvordan vi skaber en effektiv rengøringsleverance, som passer til dem, siger Karin Sparr, kontraktchef hos Coor Sverige.

Karin Sparr, kontraktchef, Coor Sverige

Rengøringsrobotten hos SAAB Aerospace havde sin debut i maj.

– Som det verdensledende, højteknologiske firma, vi er, føles det naturligt at hilse initiativer velkommen, som bidrager til anvendelse af teknik på nye områder på en effektiv måde, konstaterer Per Hedbäck, økonomichef og site manager hos SAAB Aerospace i Linköping.

For mere information om rengøringsrobotter kontakt