skruva upp

Nu skruer vi op for kravene!

Årets miljørevision viser, at Coors kunder er både engagerede og motiverede i deres miljøarbejde. På tre år er man kommet så langt, at det nu er nødvendigt at stille højere krav til dem, der gerne vil opnå guldniveauet i Coors miljømærkning.

For mange af Coors kunder står miljø og bæredygtighed højt på dagsordenen. For at kunne imødekomme deres behov og mulighed for at vælge miljøsmarte løsninger har Coor for tredje år i træk miljøauditeret alle større kundekontrakter ud fra et miljøperspektiv. Da der ikke er nogen standard i branchen, har Coor udviklet sit eget miljøværktøj – Coor Green Services.

− I værktøjet er der kriterier for de forskellige former for services, vi leverer. Miljøkriterierne baseres på relevante standarder inden for det respektive serviceområde, som f.eks. Svanemærkning til rengøring og kantineservices, forklarer Katrine Bjerrum, projektleder for Coor Green Services i Coor Danmark.

Coors miljømærkning findes på to niveauer; guld og sølv. For at få guld skal en virksomhed stort set opfylde samtlige kriterier. For sølv skal de obligatoriske kriterier opfyldes samt mere end halvdelen af de øvrige kriterier. Hvert år er antallet af guld− og sølvbelønnede kunder steget, og det er også tilfældet for auditeringen i år 2012. Af de 119 auditerede kunder i Norden opnåede 34 miljømærkningen Coor Green Services Guld (sammenlignet med 10 i 2011), og 77 kunder opnåede Coor Green Services Sølv (sammenlignet med 64 i 2011).

Katrine Bjerrum, Projektleder for Coor Green Services, Coor i Danmark

− Interessen for miljøspørgsmål er stor hos vores kunder i hele Norden, og det er tydeligt, at mange vælger løsninger, som er bæredygtige for omverdenens og miljøets skyld. Vores miljøværktøj gør disse valg lettere, og giver et godt overblik over, hvad der kræves, siger Katrine Bjerrum.

Coor Green Services er et dynamisk vurderingsværktøj, hvilket indebærer, at kriterierne løbende tilpasses til udviklingen. At opnå guldniveau skal være svært, men ikke umuligt.

− Netop nu gennemgår vi kriterierne for næste år, og da der blev så mange guldudmærkelser i år, kommer vi til at skrue op for kriterierne. Vi vil anspore og udfordre vores kunder og vise, hvad de kan gøre for miljøet på en konkret måde. Coor Green Services er et fantastisk værktøj, som hjælper os til at kunne føre en god diskussion om bæredygtighedsspørgsmål, slutter Katrine Bjerrum.

Her kan du se hele listen over guldnominerede kunder

Her kan du læse mere om Coor Green Services

Vil du vide mere om vores miljøundersøgelse?

Kontakt gerne Katrine Bjerrum.

Katrine DK

Katrine Bjerrum