Utzon

Så kører vi!!!

Forår, forårsrengøring og nye projekter. Sådan er det som regel på denne tid af året. For Coor betyder foråret et internt fokus på en reorganisering og forbedring af vores processer, så vi kan håndtere vores kunders servicebehov bedst muligt og med det størst mulige overblik.

Netop det at håndtere vores kunders servicebehov bedst muligt kræver indsigt. Det er ikke altid, at det der ligger lige for, også er det der tjener kunden og Coor bedst. Et godt eksempel er rengøring ved hjælp af nanoteknologi. Det er et begreb, der nyder en vis hype, men vi vil gerne gå bag om trenden og undersøge teknologien nærmere, inden vi introducerer den for vores kunder. For hvad sker der for eksempel med egenskaberne i rengøringsmidler, der brydes op i ultrafine partikler på ned til en milliarddel af en meter? Det kan du læse mere om i dette nummer af Nova i artiklen om nanoteknologi, der fortæller, hvorfor vi blandt andet afventer yderligere forskningsresultater, inden vi vil bruge teknologien i vores rengøringsleverancer.

Når det gælder vores miljømærkning Coor Green Services, kører vi også med det lange lys på. Vi ønsker, at både vores kunder og vi selv bidrager til at minimere vores miljømæssige aftryk i verden, og vores 2012-auditering tyder på, at vores kunder har samme ønske. Læs mere om vores miljøforbedrende resultater i artiklen om Coor Green Services-auditering for 2012.

Vi gransker også os selv internt og identificerer kontinuerligt nye måder at forbedre og optimere vores processer og leverancemodeller.

Jørgen Utzon, CEO, Coor Danmark

Vi auditerer ikke bare vores miljøadfærd; vi gransker også os selv internt og identificerer kontinuerligt nye måder at forbedre og optimere vores processer og leverancemodeller. Efter opkøbet af virksomheden Addici i 2012 kortlægger vi alle kompetencer, erfaringer og styrker, og arbejder på at skabe en ny, fælles platform, hvor vi tager vare på den samlede sum af aktiver, vi kan bringe i spil til glæde og gavn for vores kunder fremover. Noget vores kunder helt sikkert kan profitere på, er den professionelle styring som projektet "1 + 1 = 3" sikrer. Dels udvikler vi inden for rammerne af dette projekt forbedrede serviceløsninger, og dels arbejder vi med at forbedre overblik og logistik i vores leverancer til kunden. På den måde opnår vi både positive synergier i forhold til indkøb af varer og udførelse af vores kunders serviceopgaver. Det fortæller Rickard Wannerholt, direktør for virksomhedsudvkling i Coor, om i dette nyhedsbrev, og i artiklen "En million bolde i luften" kan du læse mere om emnet, når Markus Danielsson uddyber Coors arbejde med processer.

Som direktør for den danske del af Coor er jeg garant for, at vi konstant tilpasser os vores kunders behov og efterspørgsel, og jeg glæder mig til også fremover at fortælle om vores planer og målrettede indsatser for vores serviceleverancer. Men jeg er ikke alene om det: Med mig er naturligvis også vores nye koncerndirektør, svenske Mikael Stöhr, som i det næste nummer af Nova vil fortælle om, hvordan han mener, vi kan udvikle Coor til gavn for vores kunder og dermed os selv. Vil du lære Mikael at kende allerede nu, kan du læse et miniportræt af ham i dette nummer af Nova. God læselyst!

Birkerød, april 2013

Jørgen Utzon